fil-08-11-2016-11-59-35

Lidt om mig

Jeg har siden min barndom haft en stor passion for løb og stiller op i en masse løb hvert år. Samtidig elsker jeg at skrive, og det har jeg kombineret i min blog. Jeg vil anbefale at du “Synes godt om” JulieCarl.dk på Facebook. Så behøver du ikke sidde klæbet til skærmen for at holde øje med næste indlæg.

Jeg er skribent og certificeret Løbecoach, samt instruktør i meditation og vejrtrækningsteknikker, og certificeret coach i Positiv Psykologi/Styrker. Jeg har arbejdet som løbevejleder i en specialløbeforretning, og har opbygget mig en stor viden om alt fra udstyr til nørderiet omkring det at løbe.

Jeg har en 14-årig baggrund som rådgiver og specialist indenfor investering og pension i Nordea. Banktøjet er nu skiftet ud med løbetøj. Når jeg ikke løber skriver jeg artikler for forskellige sports- og sundhedsmagasiner, samt hjælper nye som garvede løbere med at nå deres mål.

Mit eget daglige løbeterritorium er stierne omkring Utterslev Mose. Jeg bor ved mosen på en dejlig villavej med mine 2 børn.

Jeg kan godt lide der er fart på og det er en stor motivationsfaktor for mig personligt.

Og hvem siger at en 41-årig mor til 2 ikke skal give den max. gas?

Mine bedste løbetider

  • VM i Halvmarathon 31.marts 2014: 1:30:45
  • Mini Havneløb 14. august 2014: 5 km. på 19:05
  • Marathontestløb 10 km 2016: 40:56 min.
  • Eremitageløbet 13,3 km. 4. oktober 2015: 54.43 min.
  • På det kvindelige vinderteam i DHL stafetten 2016 og 2017 (Team Kaiser Sport)

puma4

For mig handler det først og fremmest om, at få energi og glæde ud af løbet.

Især fordi jeg samtidig føler mig godt tilpas i min krop og holder mig sund. Min filosofi er også, at man skal skabe sine egne små lommer, hvor man kan blive ladet positivt op. Man kan jo kalde det for en powerpause! Det kan løbet gøre for mig, fordi det er blevet en fast tilbagevendende begivenhed for mig, hvor jeg af erfaring ved at jeg får mere energi ud af det end jeg bruger.

Jeg løber selv fast hver anden dag, og min træningsindsats er kvalitet frem for kvantitet. Jeg har nemlig et mål om at der skal være balance mellem tingene, og ikke lade mit behov for løb overskygge tid med familien. Af samme grund glæder jeg mig stort set altid til at hoppe i løbetøjet. Og skal jeg løbe et motionsløb, er det som regel med familien som deltagere eller heppere.

Forskning viser desuden, at du bliver mere glad og trives bedre ved at motionere, være social, opholde dig udendørs, præstere noget og have et mål.

Og go’ energi smitter.