Velkommen i Brønshøjs skønneste løbefællesskab!

Hvis du hopper med på Opstartsholdet, vil du efter de 12 uger være i stand til at løbe 5 km i træk!  Det er en fed fed følelse og noget som vi naturligvis ser frem til at gøre i fællesskab på den sidste træningsdag sammen på holdet! Før du tilmelder dig, anbefaler vi dig at læse vores beskrivelse af holdet herunder:

OM TRÆNING PÅ OPSTARTSHOLDET
Julie har lavet en træningsplan, som er nem og overskuelig at følge og gradvist bygger formen og kroppen op uge efter uge.
Til en start, skal du kunne lunte roligt i 10 minutter i træk på én af de ugentlige træningsdage i programmet. Er du i tvivl om du kan/bør løbe i 10 minutter på nuværende tidspunkt, så konsulter gerne en læge eller fysioterapeut for en sikkerheds skyld. Udviklingen i træningsplanen er bygget så langsomt op, så din krop har en chance for at kunne følge med i hele forløbet og efter de 12 uger kunne løbe 5 kilometer i træk.

Udover en god form (og en endnu skarpere krop), vil målet også være, at du efter forløbet kan fortsætte træningen på Hold 1. Bliver du helt bidt af det der løb, vil du senere hen kunne træne med Hold 2 eller 3. Det forudsætter naturligvis, at du fastholder den gode træning ved siden af tirsdagstræningen.

I forløbet er udgangspunktet, at du træner 3 gange om ugen med minimum 48 timers pause imellem hver træning.

Hvis du deltager i tirsdagstræningen med Brønshøj Løberne, svarer det til Dag 1 i programmet. Det betyder at du selv har to træningsdage på egen hånd (eller måske sammen med andre fra holdet?). Brug gerne hinanden til at danne træningsmakkere.

På Dag 2 skal du lunte en lille tur på egen hånd og Dag 3 er intervaller magen til Dag 1. Den dag vi træner sammen, laver vi også styrkeøvelser til sidst, da vi har en hel time til rådighed.

EKSEMPEL PÅ INTERVALLER PÅ DAG 1 OG 3 (I får programmet tildelt ved tilmelding på Begivenheden)
Det allerførste træningspas er intervaltræning og ser således ud:
Du laver minimum 10 minutters opvarmning med hurtiggang og måske lidt let løb, nogle opvarmningsøvelser såsom fodledsjog, høje knæløft, hælspark og skiftevis sidelænsløb. Herefter går den reelle løbetræning i gang.

Du løber 2 minutter i høj intensitet, så du får pulsen op, men uden at du kører dig selv så hårdt, at du ikke kan gennemføre træningen og må gå. Herefter tager du 1 minuts pause, hvor du går eller lunter langsomt. Den sekvens laver du 3 gange. Slut gerne af med at gå hurtigt eller jog meget langsomt i minimum 5-10 minutter. Det er det der kaldes afjogning.

I alle intervallerne skal der løbes lige hurtigt. Det vil sige, at løbehastigheden skal være rimelig konstant i det enkelte interval, og samtidig skal det første og det sidste interval kunne løbes med nogenlunde samme hastighed. Det bliver nemmere som ugerne går, når du kender din krop lidt bedre. Men hellere sætte tempoet lidt for lavt, end lidt for højt.

Det er dog vigtigt, at du løber så hurtigt som muligt i hvert interval. Det kræver ofte lidt tilvænning for at sikre, at du ikke løber for hurtigt i de første intervaller og dermed bliver for træt i de sidste.

Husk ALTID både opvarmning og ’afjogning’ som beskrevet ovenfor.

NB! På Dag 2 hvor du altid skal lunte en tur, vil det være en fordel at du hver gang starter med at gå hurtigt minimum 5-10 min. før du lunter. Det er din opvarmning.

DVS:

DAG 1: INTERVALLER MED BRØNSHØJ LØBERNE

DAG 2: LUNTETUR PÅ EGEN HÅND

DAG 3: INTERVALLER PÅ EGEN HÅND

ANDEN VIGTIG INFO
Selve træningsplanen deler vi på Opstartsholdets Begivenhed på facebook kort før vi starter op.

Mie Sand Hersoug er fast holdkaptajn på Opstartsholdet, men du vil også ind imellem møde vores andre skønne holdkaptajner. Læs mere om Mie og de andre holdkaptajner her.

Vi anbefaler dig at lave styrkeøvelser ved siden af løbetræningen. Gerne 2-3 gange om ugen.

Løbesko: En god ide vil være at sikre dig, at de løbesko du bruger er i orden. Hvis du er i tvivl, så book en tid hos Kaiser Sport, som laver gratis løbetest ifm. køb af løbesko. Du får 20% rabat på både sko og tøj i Kaiser Sport, hvis du fortæller at du løber med Brønshøj Løberne. Handler du online er rabatkode: juliecarlsvenner

Før/efter tirsdagstræningen, kan du som medlem købe drikkevarer på BRÖNS med 20% rabat. Vi sørger dog altid for koldt vand og ingefærshots til efter træningen.

Tasker/overtøj mv. kan lægges i ‘Klubhuset’ mens vi løber. Døren vil altid være låst, når vi er ude at løbe, men det er naturligvis på eget ansvar.

Tilmelding:
Synes du også det hele lyder for godt til at være sandt, så sving ind på facebook siden Brønshøj Løberne og klik Deltag på den den begivenhed der omhandler Opstartsholdet. Vi har opstart den i marts og september. I 2023 er det den 7. marts og den 5. september. Der skal være minimum 10 deltagere for at holdet bliver oprettet, så snup gerne naboen med under armen 😉

Den egentlige tilmelding sker i form af oprettelse af fast månedlig betaling den 1. hver måned. Dvs. fra 1. september. Det koster 130 kr. om måneden inklusiv. træningsplan. Dvs. samme pris som alle andre medlemmer i fællesskabet.  Læs om betaling og medlemskab her

Ugen før vi begynder, vil I blive inviteret med til VIP aften i Kaiser Sport, så I har mulighed for at have løbeudstyret i orden inden opstarten.

 

Ihhhh hvor vi glæder os til at træne med dig og alle de andre.

På gensyn til opstart den 7. marts kl. lidt i 17.